Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace hermeneutického přístupu a kritického myšlení ve vzdělávání
Frühbauerová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Práce se zabývá vybranými filozofickými přístupy ke vzdělávání. Stěžejním záměrem bakalářské práce je teoretický pohled na vzdělávání perspektivou myšlenek moderní filozofické hermeneutiky vycházející z díla německého filozofa Hanse-Georga Gadamera, přičemž důraz je položen na motiv kritického myšlení, a porovnání jeho vybraných aspektů s myšlenkami brazilského pedagoga Paula Freireho. V první části práce je stručně představena hermeneutika ve svém historickém kontextu, v druhé části dále přístup filozofické hermeneutiky ke vzdělávání především v kontextu Gadamerových děl, a to se zaměřením na cíle vzdělávání (ve smyslu Bildung), princip předporozumění, dějinnost bytí, hermeneutický kruh, roli jazyka a dialog. Obsahem další části práce je představení hlavních Freireho myšlenek; jednou z nich je i důraz na kritické myšlení, jenž se implicitně prolíná celým Gadamerovým dílem. Součástí práce je komparace těchto dvou teoretických modelů ve vybraných aspektech zaměřených primárně na povahu procesu vzdělávání, roli vědomí a kritický úsudek. Klíčová slova: Bildung, dialog, filozofická hermeneutika, filozofie vzdělávání, Hans- Georg Gadamer, kritické myšlení, Paulo Freire.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.